Lp

Jag ska sjunga på min systersons dop i oktober. Har en sång som jag sjöng för några år sen när båda mina systrar barnvälsignade sina döttrar, funderar på att ta den igen för den är rolig att sjunga och den är bra. Men sen tänkte jag att det kunde vara roligt med något annat så visste jag att Tomas Hagenfors skrev en sång när han fick sin dotter Julia. Den hade jag faktiskt i notsamlingen, men jag kunde inte komma på hur den går. Tyvärr kan jag inte ta ut melodin på pianot så jag gick ut och hittade skivan på nätet med den sången på. Jag beställde den med en gång, en gammal skiva så den var inte så dyr. Det visade sig bara att det var ju ingen cd utan en lp och det är ju ingen som äger en lpspelare längre. Tänkte inte ens på det när jag beställde skivan att det kunde vara en lp, men så var det. Nu kom jag på att jag kan åka förbi mina föräldrar när jag åker på kick off ner till västkusten på onsdag. Då kan jag kanske snabbt spela in sången på ett kassettband, för jag har faktiskt en kassettbandspelare. Meddelade min mor idag att jag och min kollega C kommer gärna förbi på middag på onsdag, det gladde henne. Bättre att få mammas mat till middag än ett snabbstop på Mc Donalds där bussen ska stanna.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen