Sommartider och semester

Ja, måste ju berätta lite roliga saker också. Vi har haft 3 veckor semester och det var jätteskönt. En vecka hos svärföräldrarna i Dalarna, där vi mest tog det lugnt och hade det skönt och trevligt med släkten. Andra veckan var de stora barnen med och då var vi till mina föräldrars sommarstuga. En liten primitiv stuga utan vatten och toa, men det går bra med vattendunkar och dass. Det blåste en del, så det var inte jätteskönt vid sjön. Men vi var mycket ute ändå och hade det bra. Det är mysigt när barnen myser. Stora tjejen tycker att vi ska bo så jämt, sen är hon rätt trött på oss efter en vecka - tonåren. Inte alltid roligt att ha en tonåring med på semestern, hon surar någon gång per dag, men sen är hon glad och munter däremellan. Det är väl så de är, även om man inte bara kan skylla på tonåren jämt. Tonåringar har väl inte rätt till att sura bara för att det är tonåringar, eller?

Efter 2 veckor var vi hemma igen. Skönt, tyckte vi alla 5. De stora hade inte varit hemma på 6 veckor så de tyckte att det var skönt att stänga in sig på sina rum. Hur var det med det där att bo i en etta jämt?!?!?! Hm, log åt det när hon sa det vid stugan, för jag visste att hon inte skulle tycka det hela tiden. Men det är mysigt den korta stund hon tycker det är mysigt :O). Mot helgen fick vi besök av mannens syster och hennes familj (man och 3 söner). Det blev stranden och Grönan en dag. Det var några sköna dagar, förutom att min blödning började då så jag kunde inte bada och jag vågade inte åka någonting på Grönan. Ja, ja......

Sen skulle jag börja jobba, var på jobbet en dag, men gick som ni vet hem. Var sen på sjukhuset och hemma, men orkade mig till jobbet på fredagen. Jag har ju så underbara kollegor så det var bara skönt att få komma dit. Har nu en vecka till semester, vilket känns helt underbart. De stora är hos sin mamma, så jag mannen och lilleman ska ta det lugnt och koppla av här hemma. Skönt att vara utan en tjurig tonåring ett tag, sen är hon självklart välkommen tillbaka...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen