Tidplan

Har varit trött och det har gått i ett sista tiden så jag har inte haft någon lust att skriva på bloggen. Har varit helt blockerad i huvudet pga väldigt mycket information och förändringar på jobbet, både jag och min närmaste kollega har känt oss trötta i huvudet.

Igår hade vi en projektledare på jobbet som ska köra in oss i ett nytt servicesystem, som vi har skaffat. Det kommer säkert bli bra när det väl är i fas, men det är en väg dit..... Han kom med en tidplan i slutet av maj, men den sprack ganska fort och sen kom han aldrig med någon ny utan han dök bara upp på jobbet och sa att han skulle köra igång. Jag blev mycket förvånad och mer och mer irriterad när dagarna gick. Jag hade velat haft en detaljerad tidplan och sen bokat upp tid med de personer som han skulle sitta med. Det var inte roligt för någon att plösligt sätta av tid, som man inte har. Nu är det bara och hoppas på att systemet kommer vara kanon i slutändan, så man kan glömma denna katastofala start.

Sen ska vi måla huset hemma och jag är lite lika där, att jag vill gärna ha en tidplan, så jag vet hur vi ska lägga upp det så det kan vara klart innan semestern. Men min man är inte riktigt likadan, han vill ta tag i det när han orkar och har tid. Jag vet ju hur det är, i veckorna orkar vi inte för att man är slut efter jobbet. Det kommer bli helgerna och det är inte så många innan semestern. Det är 3 helger och en går bort eftersom det är midsommar. Han har tvättat 1 vägg och sen hoppas jag på att svärfar orkar komma och hjälpa oss. Jag vill gärna jobba, men det är lite svårt att jobba båda två när vi har Joel som vill ha uppmärksamhet. Ja, ja, jag får klara mig utan tidplaner. Hemma är det ok, för det är hemma och fritid och jag måste kunna ta det för vad det är, jag behöver inte ha kontrollen. Det känns lite tråkigare på jobbet, men jag får ta det med. Det är väl snart semester.....

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen