Måndag igen

Har haft en mycket mysig helg. Besök från Ö-vik och det är alltid lika trevligt. M&E och deras döttrar på 2,4 och 0,4 år. Joel och deras äldsta hade jätteroligt tillsammans, men bråkade också om en del leksaker. Upptäckte att Joel är en riktigt retsticka, som sin far.... Vi var mest hemma hela tiden och tog det lugnt, de började precis sin semester och hade lite behov av att slappna av plus att de har den lilla som väcker dem på nätterna. Jag blev trött bara av tanken på att ha en liten igen. Har precis kommit lite i fas efter Joel tycker jag. Känner mig inte trött hela tiden som man gjorde i ett och ett halvt års tid. Ja, det är väl tid som man ska ta sig igenom bara.

Var till kyrkan i går eftermiddag, har inte varit där på 2 månader, men hade fikat igår så då tog jag mig dit. Det var inte så mycket folk, det var sista Gudstjänsten innan sommaruppehållet. Men blev tagen av människorna, vi är en skara sköra människor med våra svag- och starkeheter, sjukdomar och tvister. Lilla L kommer fram och vill att vi ska be för honom, att han ska bli frisk. Han har en hemsk nervsjukdom, som gör honom handikappad. Ja, vi skulle alla vilja se att han kunde bli frisk. Blev även tagen av predikan, det var en tjej (A), som har en fantastisk förmåga att tala. Återberättar bibliska berätter på ett fängslande sätt och inspirerar oss att våga mer.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen