Midsommar

Idag är det dagen innan midsommar. Vi slutar kl 15 på jobbet, eller jag tänker gå 14.30 som var här 7.30. Andra slutar vid lunch eller har stängt idag, men inte vi inte. Vi tänkte i ge oss ut på vägen ikväll med alla andra, utan vi åker till Dalarna imorgon. Det känns bra, att få packa och dona i lugn och ro. Vi missar i och för sig själva midsommarfirandet för det har de nu för tiden på torsdagkvällen i Säter. Förr var midsommarfirandet i Säter ett bland de största, men det blev väl för stort och lite för livat så de la ner det. Fast mig gör det inte så mycket att vi missar det, jag tycker hela grejen är ganska fånig. Stackars Joel, kommer han någonsin få uppleva en traditionell midsommar. Förmodligen inte som liten med mig, men han får en traditionsenlig midsommar med fest hos kusinerna i Säter och det är ju riktigt mysigt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen