Utvecklingsmöjligheter

Nämnde som ett litet ps för ett tag sen att jag var glad över mitt jobb och att cheferna ser mig. Det stämmer, men jag fick precis reda på att en kille ska sluta. Det känns sååå tråkigt, för det är en bra kille och han har gjort otroligt mycket bra på den avdelning han är på. En gång i tiden ville de nog att jag skulle göra det han har gjort, men det var liksom inte min grej så jag utvecklade inte den avdelningen någonting, men det har han gjort. Han är ung, inga barn och vill så klart utvecklas. Han kan se utvecklingsmöjligheter här och har lagt fram det för cheferna, men de vågar inte satsa på det. Han vill inte sluta för han trivs lika bra som oss andra här, men han vill vidare i karriären och jag förstår honom. Men hur ska vi nu kunna få tag i en ny på den posten?Ja, det får visa sig. Jag önskar honom verkligen lycka till, men kommer absolut att sakna honom.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen