Tonåringar gläder mig :O)

Grått väder i helgen, men jag har haft det bra ändå. Fick lite handlat på min lilla shopping i fredags, nya kläder till klassfesten i varje fall. Så var det det där med skor....?!?! Lördagen åkte jag, mannen och lilleman in till stan för att träffa farfar. Han hade gått till Stockholm från Mora, ja, det är galet. Det var 20 man som gått hela vägen, sen har det kommit till några lite här och var. Vi gick med dem från Kungsträdgården till Stortorget, det räckte :O). Han var lite mör, svärfar, i ben och fötter, undra på det. Han blev i varje fall glad över att vi kom och mötte honom och var med ett tag. Vi tog sen med honom hem till oss och skjutsade in honom till bussen lite senare i samband med att stora tjejen skulle till Grönan.

Jag måste bara säga det, jag har alltid föredragit tonåringar framför mellanstadiebarn, så det är så skönt att mellantjejen äntligen är tonåring och hennes vänner. Det är riktigt roligt. Hoppas det blir lika kul när grabben är tonåring om drygt ett år. Det brukar väl dröja något år till hos grabbar vá? Många tycker det är tufft att ha tonårstjejer hemma, men jag föredrar det, så det är kul.

Söndagen var vi i Hässelby MK på möte och det visade sig att det var vänner från Falun på besök så det var riktigt roligt att komma dit. Sen hade vi en slö söndag förutom en liten tur till Kista Centrum där vi handlade skolavslutningskläder. Tänk att hon valde en klänning till slut, det var kul, för hon var inte alls inne på det.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen