Myrstack

Har precis grävt bort en myrstack. Min envisa pappa har absolut velat ha kvar denna myrstack i flera år precis vid tomtgränsen. Men den här gången jag kom hit så var det riktigt obehagligt, nu var det myror i hela gräsmattan och de nyper en, jag gillar inte att Joel går i närheten av stacken. Vi har tjatat på pappa om att vi vill ta bort den, bränna eller göra någonting. Ikväll tog jag saken i egna händer, jag började gräva bort den, flyttade den 150 meter bort, in i skogen. Det var tungt, 5 skottkärror. Det är en mörken stubbe kvar och säkert tusentals myror kvar också, men jag har fått bort miljoner. Och pappa tackade mig när jag kom in, skönt. Imorgon ska vi elda ner stubben, hoppas bli kvitt denna ohyra. Men det var riktigt skönt att jobba ute på kvällen, behaglig luft och ljust till 22.30. Skönt. Nu ska jag lägga mig, det behövs, det blev 4 timmar sömn efter klassfesten så jag ligger efter. Jag har ju min underbara son med mig här som väcker mig på mornarna. Fast han tillåter mig att ligga och slöa ett tag, snäll som han är :O).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen