Klassfest

Det var verkligen super duper roligt och samtidigt mycket speciellt. Det var så roligt att se alla och alla såg ut att ha så roligt. Det var bara ett enda stort leende över de flesta. Vi sågs innan 14 pers från min klass hemma hos en tjej. Det var trevligt, för då fick vi chans att prata alla med alla i lite lugnare former. Sen var det Stadskällaren som gällde, med buffé och dans. Tänk att alla är sig lika, visst ser vi äldre ut, illa vore väl annars, det var ju trots allt 20 år sen. Men alla ser så fina ut, snygga män och stiliga kvinnor. Visst några ser lite härjade ut också och det var de som blev onyktrast denna kväll också, precis som för 20 år sen, tragiskt.

Tänk att de coolaste tjejerna i klassen var de som var mest nervösa över att gå ner till "puben", medan vi som var blygast och töntigast nog var tryggast idag, är det inte märkligt? Det var så skönt att kunna gå dit och vara den jag är idag, jag ville verkligen inte kliva in i en roll och vara den jag var för 20 år sen för det var ju inte roligt att vara blyg poch tråkig. Fick prata med en del, men man hann ju inte med alla som man hade önskat. Några kära återseenden var det. Kul att man kunde ha så roligt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen