Hur ska man få dem att förstå?

Kan bli så less på mitt jobb emellanåt. Ropade ut en lite frustration inför admin personalen igår, de som jag vet kan känna lika. Det var inga chefer inne. Men de blev väldigt sådär; "oj, vad har hänt nu, berätta"... och idag: "mår du bättre idag?" Men det var liksom inte så, jag mådde inte dåligt, jag höll inte på att spricka, jag var bara så frustrerad och tyvärr så känns det som att jag är det lite hela tiden. Vi är ett säljföretag och det märks, "det är säljarna som går först", "om inte de kan vara strukturerade så gör det ingenting", "min kund är viktig NU för vi kommer kanske få en större affär där sen". Ja, lilla vän, så tycker ju alla... Sen, vår verklighet, på service, är att vi prioriterar hela tiden, vem ska åka dit?, vem tar det här jobbet?, oj nu brinner det där vi måste bryta planeringen osv. Så ser vår vardag ut hela tiden och när andra inte förstår det internt så blir jag frustrerad. Hur ska man förklara? Jag tycker också att kunden ska komma först och vi prioriterar så att vi vill släcka den farligaste branden först och när det löser sig så får vi tacksamma kunder och förtroende. Det är jätteroligt, men varför kan inte säljarna begripa detta?! Ja, ja. Sen ska en av våra bästa chefer sluta, det är jätteroligt för honom men en riktig förlust för oss, han ser och han ställer upp och han står bakom ens beslut, han har en otroligt fascinerande personlighet. Sånt är livet.

Idag är det fredag och det är skönt. Jag tänkte ta mig en shoppingrunda efter jobbet med en väninna, vi ska nämligen på klassfest om en vecka. Fatta att det var 20 år sen jag slutade 9:an. Aaaaaa!!!! Så nu ser jag fram emot en lugn och mysig helg med familjen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen