Längesen och förkyld

Har inte skrivit på ett tag pga flera orsaker, men nu sitter jag här ett litet tag. Har varit hemma igår och idag pga förkylning. Det är sååå tråkigt. Hostar, snörvlar och har feber. Snart dyker familjen upp, de 2 stora barnen ska åka till sin mamma idag. Vi har inga direkta planer för helgen, får väl se hur mycket jag orkar. Jag tycker att någon har varit sjuk hemma hos oss det senaste halvåret. Det är väl så när man är flera i familjen. Joel har det fortfarande så bra hos sin dagmamma och det kommer han fortsätta att ha. Ni anar inte vad lyxigt det är att ha en sån dagmamma som vår. Engagerad, glad och positiv och hon tycker om min son. Tänk så många som jobbar med barn och inte trivs med det, de står bara och tittar på klockan och väntar på att dagen ska ta slut. Visst är det ledsamt. Men det finns också många engagerade bra pedagoger, som ska ha en stor eloge. Börjar få ont i kroppen av att sitta här, hoppas jag återkommer någonting mer i helgen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen