Förrra och denna helg

Förra fredagen var jag ute på after work med några kollegor, vi dansade line dance, det var jätteroligt. Sedan åt vi god asiatisk mat några av oss efter det. Nice. I fredags kväll så var vi hemma och tog det lugnt.

Förra lördagen hade vi städdag här på gården, det är trevligt att träffa grannarna och prata lite. Joel var med och satt i gungan eller i sandlådan. Han älskar ju att vara ute så det är mysigt. Igår åkte vi och bada först, Joel var lite försiktig till en början, men sen kom han igång. Sedan fikade vi när Joel sov och grejade vi i trädgården. Jag gav mig på att tvätta rent altan och sedan olja in den. Det tar sin lilla tid och jag känner i ryggen efteråt, det blev inte riktigt klart då jag ville in och mysa med mina pojkar. Ett sånt trädgårdaarbete som att olja in altan går inte att ha med sonen på och det känns lite tråkigt faktiskt att inte umgås med honom hela tiden. Helgtiden med honom är viktig då jag jobbar i veckorna och han är hos dagmamma.

Förra söndagen så var det lite småpyssel i trädgården. Idag har jag varit ute och lekt med Joel i sandlådan, gungan och rutchkanan. Nu sover han, vi ska fika och sen ska jag olja klart altan. Det är roligt och skönt att göra vårfint ute. Tyvärr är det inte lika fint väder idag som det har varit i veckan när jag suttit inne på kontor, det är som vanligt, men det är skönt ändå.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen