Dåligt Värre Värst

Vi, jag och en hög med mig har förmåga att säga att det finns alltid de som har det värre när man tycker att man har det dåligt. Men vem har det egentligen värst? Ja, det är svårt att svara på. Mår man dåligt så måste man få göra det och tycka synd om sig själv ett tag, det tycker jag. En gång sa en vän, som har ett handikappat barn, till mig, när jag sa att han hade det mycket tuffare än vad jag hade; att du har det ju tufft på ditt sätt och mår dåligt över det och det måste du få göra. Det var så snällt och vist sagt, jag blev rörd över att han kunde tycka synd om mig när han hade det tufft. Vi har det tufft just nu hemma med de stora barnen, det var längesen nu så det kom lite plöstligt. Det tar så mycket energi och tankar. Till råga på allt så är min man magsjuk så det är fruktansvärt synd om honom. Så sänd gärna en bön.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen