Overhead eller projektor

Nu så börjar vardagen vara sig lik igen. Alla i familjen är så gott som friska, vi är på våra platser i varje fall. Jag har fullt upp på jobbet och är trött när jag kommer hem. Kul liv...... :O). Stora tjejen ska ha redovsning i skolan någon gång under terminen. Hon skulle först redovisa med en kompis, men kompisen backade ur och ska vara med en annan tjej (typiskt, tjejer i den här åldern). Hon blev väl lite besviken så då säger hennes mamma att hon kan redovisa med henne. Ja, det är sant. Tjejen frågar i skolan och de säger att det får hon, ja, det är också sant. Men hallå, man kan väl inte ha med sig sin mamma på ett skolarbete. Jag får inte ihop ekvationen, att skolan säger ja till det eller att tjejen vill det. Jag tycker att det är pinsamt, men men, jag kommer inte vara med.

Jag frågade om de har tillgång till dator och projektor och det har det. Vad kul tänkte jag, hon kan göra en snygg powerpointpresentation, sånt som inte en annan hade tillgång till. Fast det finns overhead också, säger hon då, och det tycker jag är roligare. Ojdå, det trodde jag inte dagens ungdomar skulle tycka. Gammaldags, oproffsigt och fult, tänker jag. Men vi är olika 13-åringar och 35-åringar och tur är väl det. Ska kanske plocka fram en flanellograf också, en sån som vi hade i söndagskolan när jag var liten :O).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen