Det är både ock

Det är både ock att vi har bytt säng till Joel. Han sover numera inte i spjälsäng utan i en växasäng. Han tycker det är jättemysigt att han kan krypa ner själv. Det negativa är att han kan komma till oss själv när som helst på natten. Det positiva är att vi inte behöver kliva ur vår egen säng och lyfta honom, han väger nu 16kg.

Det är både ock att vakna 05.30 av sin son. Det negativa är att klockan är 05.30. Det positiva är att han är rätt go, tar tag i ens huvud och säger god morgon med sin blick, det är ett mysigt sätt att vakna på.

Det är både ock att vara ensam på jobbet. Det negativa är att det blir lite tyst, vi har fått en vana att prata med varann när som helst på dagen jag och min kollega. Det positiva är man kan husera själv och sätta på radion när man vill bl a.

Det är både ock att träna på lunchen. Det negativa är att man blir lite stressad, man ska hinna träna, duscha och äta på en timma. Det positiva är att man har det gjort när man kommer hem efter jobbet så man kan ägna resten av kvällen åt familjen.

Det är både ock att gå på tjejmiddag en fredagkväll en ojämn vecka. Det negativa är att det är de ojämna helgerna jag, min man och Joel är själva. Det positiva är såklart att träffa tjejerna.

Det var mycket både ock idag, men jag mår inte dåligt eller har någon konfliktkris. Nej, detta var bara konstaterande. Imorgon ska vi iväg och bada tänkte vi sen kommer kanske mina föäldrar på besök. Så det känns härligt med fredag.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen