Annandag påsk

Precis hemkommen från Dalarna. Vi har haft några sköna dagar. Det var inte direkt någon snö där heller, men det var riktigt kallt och strålande solsken så vi fick några riktigt sköna promenader. Annars var det gemenskap och som vanligt en massa god mat. Jag blir alltid lika förvånad över vad karlarna är dålig på att hjälpa till i den där familjen. T o m min man som är duktig här hemma får jag påminna, för jag tycker inte att hans mamma ska stressa ihjäl sig i köket. Är det hon som har skapat sitt hem så tro? Ja, jag vet faktiskt inte, men idag har hon det inte helt lätt med en vuxen karl som förväntas bli uppassad, usch och fy. De stora barnen är kvar eftersom det är påsklov, vi tre är hemma och det är så skönt att vara hemma igen. Så känns det alltid; borta bra, men hemma bäst. Skönt. Vi hade en helt ok resa hem, mer trafik än vanligt, men det flöt på bra. Hoppas det gått bra för er andra som varit ute på vägarna.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen