Löss, VAB och helg

Mellangrabben fick löss i skolan, typiskt. Begriper mig inte på den där skolan, de har löss där varenda år. Jag har inte haft löss en gång i mitt 35 åriga liv. Han blev behandlad och vi tror att de är borta från honom. Då upptäckte mannen 2 lus i lilleman, hm... Vi har inte behandlat honom utan vi klippte av honom håret så att det var lättare att se lössen och vi har inte hittat några fler. Hoppas de är borta nu. Man kan ju bli nojig, se och känna löss överallt, blä. Har Gud skapat dessa småkryp??!!

Har VAB:at för första gången, igår och idag. Lilleman är småförkyld, har lite feber och näsan rinner. Han är ganska pigg emellanåt och springer runt, sen plötsligt vill han bara lägga sig i soffan. Nu sover han middag i vagnen utanför så jag har det ganska lugnt. Vi tänkte åka till mina föräldrar i helgen, vi tror lilleman orkat, vi kan ju ta det lika lugnt där som här. Men det blir nog tyvärr inget bad.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen