Fastlagstisdag

Idag är det tisdag, "semmeltisdag". Tror inte vi får semlor på jobbet, men jag ska däremot fixa egna ikväll, hemma. Hade tänkt baka bullar till det igår, men hade inte alla ingredienser hemma. Så det får bli köpta bullar, och de är helt ok. Gör helts egna semlor så vi får lite mer mandelmassa och sen vill barnen ha sina specialare. Stortjejen tål inte mandelmassa så hon vill ha marsansås och grädde, mellankillen gillar inte grädde så han ska bara ha marsánsås. Jag, mannen och ev. lilleman ska ha helt vanliga semlor.

Igår var det måndag och en riktig irritationsmåndag, gick från jobbet irriterad på fredagen. Var inte irriterad under helgen, då vi var på ett fint barndop för den delen :O). Men sen kom irritationen tillbaka när jag kom tillbaka på jobbet. Fast den här gången var jag nog mest irriterad på min mans chefer, som lägger sig i hans jobb för mycket. Alltså han är avdelningsansvarig och ska göra schemat till alla på avdelningen, vilket han hade gjort innan han började jobba. Cheferna tyckte inte det var bra så de ändrade på det helt. De tycker inte att man ska tänka på det privata för mycket, lämning och hämtning av barn eller träning. Medan min man tycker att kan de få ihop det på avdelningen så alla får göra det de vill på fritiden och samtidigt jobba sina timmar så är väl det bra. Men icke sa nicke, är det bara förskolechefer som är på detta viset?! Jag har fått ändra mitt nya schema på jobbet 2 gånger och ev. blir det en 3:e, suck. Idag lämnade jag min son för första gången hos dagmamma och det gick jättebra. Han är så duktig, kramar mamma, kramar dagmamma, vinkar till mamma och går in och leker. Perfekt.

Har jag skrivit att jag ska flytta ner på lagret på jobbet, jodå, det kommer bli som vi alltid har bävat inför. Vi flyttar undan service, ner på lagret för här uppe får vi inte plats, men det kommer bli så fint förstår ni.....hm...... Den som lever får se. Nu har jag fått en luftfuktare på mitt rum, eftersom det är så torrt här och den ska med mig ner i källaren.

Hoppas ni alla får njuta av semlor idag :O).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen