Bromsproblem och väninnor

Det har varit vajsing med bilbromsen ett tag, den har huggit till på ett konstigt sätt. Men idag när jag åkte hem från jobbet så lät det konstigt också. Som att någonting skrapade, det kändes inte bra. Och jag som bara skulle hem och svira om för att sen åka på tjejmiddag. Mannen min åkte till affären och fick lyssna på eländet. Han kommer hem och säger att den kan vi inte åka med, och vi som ska till svärföräldrarna imorgon....trist livet blev plötsligt. Jag ringde min kära vän K och frågade om hon kunde köra ikväll istället och det kunde hon.

Så nu är jag hemkommen från tjejmiddag. Såååå trevligt, man behöver de här kvällarna så är det. Vi åt gott, berättade och pratade. Tack F, A, K och framförallt E för en jättemysig kväll. Nu ska jag kolla tågtider om vi ska satsa på det imorgon istället. Det kan väl vara mysigt att åka tåg med familjen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen