Audition

Igår var jag iväg med stora tjejen till ett högstadium på audition. Tänk att man redan kan välja inriktning till 7:an. Jag hade aldrig fixat det, jag som hade problem att välja gymnasielinje. Stortjejen vill i varje fall gå detta, men kommer hon inte in så kan hon tänka sig att gå till den skola de tillhör och då ha svenska/media som tillval. Men jag tror att hon kommer in, hon är duktig på att framträda och i sång och dans. Jag fick tyvärr inte titta på igår, så jag hängde i korridoren, kände mig som en tonåring igen :O). De började med ett dansprov, då dansade alla tillsammans i en timma. Det hade varit roligt och de var slut efteråt. Sen fick de gå in en och en i aulan och sjunga 2 sånger och läsa 2 texter inför 3 personer, dans-, musik- och teaterläraren. De hade skickat hem en bunt med sånger och texter. S tränade in "Tomorrow" och "Memory" sen en text från Anne Franks dagbok och en text till som jag inte kände igen. Hon behövde inte läsa den texten heller.

Hon var nöjd, tyckte att det kändes bra. Så nu får vi vänta till veckan innan påsk då hon får ett brev med besked om hon kommit in eller inte. Som sagt, det här borde hon klarat galant. Roligt för henne om hon kommer, tänk att få hålla på med det man tycker är roligast under skoltid. Det är bara att be eller hålla tummarna.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen