Tankning

Stannade på vägen hem idag efter jobbet och tankade bilen. Bredvid mig stod en kille med en moped. En man hjälpte honom att få upp tanklocket, de lyckades inte. Sen frågade killen mig, jag såg att nyckeln inte passade så jag sa att du har kanske en annan nyckel på knippan och mycket riktigt, han bytte nyckel så fick han upp det. Tänk att det ska vara en tjej som fixar.... :O). Sen fick jag även visa hur han satte in pengarna tryckte på klar och tankade. Kul. Killen var så glad över sin nya moped så det gjorde nog ingenting att det var en tjej som hjälpte honom. Eller kanske det är så att den nya generationen inte har de förutfattade meningarna om att tjejer inte kan, de har kanske mammor som kan hela bunten. Häftigt i så fall.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen