Gott nytt 2008

Har haft mannens föräldrar och syster med familj här över helgen. Allt som allt har vi varit 12 personer. Vi har ätit och fikat och ätit och ätit lite till. Alla mätta och glada. Nyårsmenyn bestod av små snittar till förrätt, oxfilé och en kryddig ugnspotatis till varmrätt och frukt med vit smält choklad till efterrätt (jag vet att den efterrätten har ett namn, men i skrivandets stund orkar jag inte gå till receptboken och kolla). Det var gott, men jag hade lite otur. Vid eftermiddagsfikat så vällte jag kaffet över mina innerlår, senare vid matlagningen så tog jag tag i ugnsgrytanslock, ja den hade stått i ugnen. Jag brände mig. Gick resten av kvällen med en fryskloss i handen och tog även med den till bädden. Värken var borta när jag vaknade så det var bra. Har bara 4 blåsor på högerhanden, men märker nu att jag kan skriva på tangentbordet så jag kan inte vara hemma från jobbet imorgon.

Lilleman skulle nattas när jag lagade middagen, så det blev lite rörigt och pga min brändskada så kunde jag inte göra så mycket mer. Tack och lov har jag en bra svärmor, svägerska och en underbar man som fortsatte. Efter middagen spelade vi spel och hade mysigt, åt godis och lite till. Vid tolvslaget stod vi ute på tomten och såg ett underbart fyrverkeri runt om oss överallt, häftigt. Kramades och skrattade. Fortsatte sen med spelet och la oss vid halv två. Klockan två vaknar lilleman och spyr, hm....det var den natten. Men pga min brändskada igen så tog min kära man hand om honom. Har känt mig lite så där i magen idag (kan kanske vara hemma för det imorgon istället...) och varit fruktansvärt trött. Gästerna var kvar till kl 17 och även idag var det mysigt även om det var lugnt.

Gott nytt år alla och en jättekram!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen