Galet gäng på galen resa

Vilken galen resa med ett galet gäng på en galen plats. Trots min förkylning så har jag haft en mycket trevlig långhelg i Dubai. Vi var 70 pers från företaget som reste, till en stad som vill vara värst. Här finns det pengar så de behöver inte skatta eller ge moms. De bygger skyskrapor efter skyskrapor på denna öken. De vill vara störst, bäst och vackrast, men det är de inte. De är störst, men inte bäst och vackrast. Det finns ingen själ i staden och inga promenadstråk, som jag vill ha om jag är på semester. Stora hus, stora marknader och stora shoppingcentrum.
Sen detta galna företag som körde slut på oss helt. Vi åkte onsdag kväll, kom fram kl 6 torsdag morgon, deras tid, skulle ha kick off mellan 9-15, duscha och sen en stadsvandring kl 16. Tack och lov så såg han att vi var trötta så efter lunch blev vi lediga. Då låg vi på stranden och det var tur det för det var den enda fina dagen. Stadsturen satt vi i en buss och blev guidead av en indisk kvinna, jag var nära att somna några gånger.
Fredag: Kick-off 9-15, fri tid (jag och en kvinnlig kollega vandrade vid strandkanten och badade i poolen), kick off middag vid stranden och sen en sen kväll inne på hotellets discotek. Vi ägde stället, det var grymt. Hade riktigt roligt.

Lördag: Fri dag, shoppade. Roligt centrum, handlade mest till barnen här hemma. Hittade en vit väska till mig själv. Jeeptur i öknen på eftermiddagen, avslutades med en middag i ett beduinläger var det tänkt. Men det var mer en turistfälla. Var så där kul. När vi kom till hotellet satt vi några på altan och njöt i svensk sommarkvälls väder, ljuvligt. Sen gick vi in och ägde diskoteket igen. Grymt!!! Längesen jag dansade så mycket så jag hade jätteroligt. Sen kan jag tycka att det blir för mycket alkohol, en del beteenden är inte roliga att se. Men ingen blir dum och elak. Vi jobbar på ett otroligt företag där alla är helmysiga, det är såååå roligt. Jag stortrivs.
Söndag: Resa hem. Jag sov nästan hela resan. Underbart att få komma hem och träffa sin goa familj igen.






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen