Äntligen...

skriver jag några rader igen. Har varit dålig på att skriva sista tiden. Har klarat mina 2 veckor utan kollega på jobbet nu, vilket jag är mycket stolt över mig själv. Ser fram emot att hon är tillbaka på måndag då allt ska avslutas i december, så det finns att göra. Hon var väl förtjänt 2 veckor i Thailand så jag hoppas hon kopplat av och haft det bra. Var på tjejmiddag igår, det var jag och 2 till. Vi träffas varannan eller var 3:e månad och det är så grymt trevligt. Vi pratar om allt, Gud, församling, relationer, sex, människor, tv-progam, barn, släktingar, kollegor och vänner.... Det känns inte som vi missar något och det är så roligt. Ser redan fram emot nästa träff i januari. En av mina höjdpunkter var att J lovade att klippa mitt hår snart. Ni anar inte hur glad jag är över det, det finns ingen som klipper mig som hon. Så när hon har velat tagit en paus ett tag så har det varit tufft att hitta en ny frisör. Ja, jag har inte letat extremt mycket utan mer låtit håret varit oklippt. Så det ska bli så skönt att få en frisyr innan jul :O).

Idag har vi haft en mysig adventförberedelsedag här hemma. Ljusstakar fixas, lussekatter och pepparkakor bakas, julmusiken är på och vi har lyssnat på Munkens och Kulans julkalender - Änglabyrån. Julen närmar sig och jag kan inte säga annat än att jag tycker den här tiden är jättemysig. Så glad första advent på er.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen