Lucia

13/12 Lucia, var uppe vanlig tid i morse och fick se Lucia på tv. Det var från Zorns gård i Mora, jättemysigt. Vi satt hela familjen i soffan med lussebullar och pepparkakor. Barnen fick varm choklad. Även Joel mös, han satt i soffan och såg så glad ut. Ja, det var en mysig stund. Sen när jag åkte till jobbet så var varenda rondell (5 st) upplyst med marchaller. Det var tydligen Danderyds kommun som gett vägverket det jobbet i uppdrag. Det var hur mysigt som helst och fint. Så tack vägverket!!! Sen när man kom hit till jobbet så hade vi luciafika här, många tända ljus, glögg och lussebullar. Trevligt! Ja, jag njuter av den här tiden, men det som bekymrar mig är att jag har glömt att ta fram mina luciafigurer hemma. Hur har jag kunnat glömma det? De brukar komma fram i tid varje år. De kommer fram i eftermiddag.

Igår var det min födelsedag, det är mysigt med födelsedagar. Jag fick frukost på sängen, presenter, sms, facebookhälsningar och telefonsamtal, ett paket på posten också. Tårta både på jobbet och hemma. Nu sitter jag på jobbet och Carolas julskiva (den gamla) på.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen