Här var det klippt

Igår åkte håret av. J var hem till oss och klippte av det. Har haft jämlångt, långt hår länge nu, men var så trött på det så det var uppsatt i en hästsvans varje dag. Nu åkte det av, jag är inte korthårig, men det var mycket som togs bort. Det är mer än en dm kortare och uppklippt. Jag är mycket nöjd, det är så skönt. Chefen sa att jag såg ut som någon slags uggla, han skulle förklara vidare, men fick telefon. Det såg ut på honom som att det var positivt, så jag utgår från det :O). Det regnar ute, men jag låter inte det påverka mig, det vore väldigt mysigt med snö, men jag ser fram emot att sitta inne och mysa med en varm kopp te och med familjen framför idolfinalen ikväll. Vet inte vem jag håller på, tyckte nog inte om någon av dem från början, men de har vuxit i mina öron. Marie har verkligen utvecklats och visat ett stort artisskap genom att sjunga olika stilar så bra, hon har en enorm utstrålning och jag tror att hon är en bra tjej för tonårstjejer att ha som förebild (förutom att hon var med i BB, men det var ju ett tag sen, nu är hon Idol...). Amanda har haft en speciell stil, en egen, men hon har visat att hon har en otrolig förmåga att göra olika typer av låtar till sin egen stil. Hon kan nog gå långt som de har sagt, även internationellt och det är imponerande. Så för mig spelar det ingen roll vem som vinner. Jag tycker det är otroligt roligt att det är två tjejer i finalen.

Jag åker genom Sveriges farligaste rondell varje morgon och eftermiddag, sägs det. Jag har aldrig sett en olycka där och tycker folk kör riktigt bra, det är bara att vara tacksam antar jag. Annars kan trafiken irritera mig något, ja jag har ju skrivit om rondellkörning tidigare. Jag kan störa mig på de som kör för sakta, eller de som kör för fort, de som tutar eller de som inte tutar. Ja, ja, det kommer väl alltid vara ett retande moment så länge man är ute och kör, kanske speciellt i Stockholmstrafiken. Idag var det en BMW som hade bråttom, han gasade snabbt om mig och la sig framför mig. Jag körde inte sakta så jag bromsade upp utan jag hade framförhållning och flöt med i trafiken bara och hade lite avstånd, till bilen framför. Sen bytte han fil, så bytte han fil igen, ja han körde lite slalom. Efter ett tag så kunde han ju inte fortsätta byta fil eftersom det var köer i båda filerna, då fick han snällt ligga i kön. Då körde jag om honom i min kö, jag hade stor lust att vinka, men det gjorde jag inte. Jag blev inte irriterad den här morgonen utan tyckte det var mest roligt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen