Vardagsrutiner mitt i familjelivet

Så här ser mina mornar och eftermiddagar ut, på ett ungefär:

06.10 ringer kl, jag går nu för tiden upp med en gång så inte Joel eller mannen ska störas av snozzande.
06.12 toalettbesök
06.25 Frukost med sudoku vid sidan
06.50 gosa lite med Joel om han vaknat och mannen, de ligger forfarande i sängen
07.00 utång, värmer upp och ev. skrapar bilen som går senast 07.10

17.15 hemma igen, kramar Joel, kramar mannen och går igenom posten
17.30 gosar lite med Joel, sätter mig oftast vid ett dukat bord (fantastiskt)
18.00 diskar och plockar undan, om vi inte ätit så börjar jag med middagen här.
18.30 leker med Joel
19.00-20.00 Nattning av Joel: ev en kvällsmacka, byte av blöja, på med pyjamnas, tandborstning, välling och lite kram och mys. Sen hänger jag över spjälsängen ett tag, klappar kinden och sjunger några sånger.
20.00-22.00 TV, ibland blir det en bok i stället (tyvärr för sällan numera) eller löser jag sudoku och pratar med mannen. Tar oftast en kopp te med mannen när alla barn sover och pratar lite om dagen som varit och dagen som kommer.

De flesta dagar ser faktiskt likadana ut, kan nog se tråkigt ut hos en del, men jag njuter i fulla drag. Det är så här det är att vara mitt upp i familjelivet.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen