Rondellkörning

Varför är det så svårt för folk att köra och blinka rätt i en rondell? Jag blir alltid lika förvånad när jag är ute och kör. Till jobbet har jag säkert 6 rondeller. När jag tog körkort så skulle man blinka när man körde in i rondellen, men nu har det ändrats och man ska blinka när man åker ut ur rondellen. En del blinkar både ock och det är väl ok, men väldigt många blinkar för tidigt när de är på väg ut ur rondellen. Vilket gör att jag tror att de tänker svänga av, och jag är på väg att köra ut och då fortsätter de till nästa avfart. Än så länge har jag inte krockat. Jag hoppas jag slipper det också och att folk lär sig att blinka rätt. Har varit lite slö och tagit bilen till jobbet den här veckan, och är det någonstans jag kan bli irriterad så är det i trafiken.

För övrigt så mår jag väldigt bra. Vi har inte haft något inbokat hemma på kvällarna den här veckan och det har varit så skönt. Trivs med jobbet och trivs hemma.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen