Jäsp

Hur ska man kunna skriva någonting vettigt när man är jättetrött en söndagkväll? Barnen sover och mannen sitter och väntar på mig. Såna här gånger skulle jag gärna ha en laptop och ligga i soffan och skriva.... Helgen har gått i ett och det har varit ett väldigt passuppande. Som jag nämnt tidigare så hade mellangrabben två kompisar på besök och mina föräldrar var här. Funderar många gånger på hur mamma orkade med livet när vi var små. Jag, mina 4 syskon och en man som aldrig var hemma. Sen hade vi oftast kompisar på besök också, jäsp, blir trött bara jag tänker på det. Jag känner mig slut efter en sån här helg, man hinner sitta några minuter emellanåt annars är det köket som gäller. Tack och lov så har jag en man som hjälper till väldigt bra här hemma.

I för middags var vi till Missionkyrkan då tjejen skulle sjunga där, det var trevligt och bra och tog fort slut. Kvart över 12 var vi på väg hemåt. Värre är det på Vineyard, efter 2 timmar och en kvart så var det inte slut än, men vi var på väg hemåt utan fika. Men det var ett mycket bra möte. Mattias Martinson ledde lovsången och Lasse Petersson från Umeå predikade, de hade båda varit på lovsång -07 i Klara, vilket präglade även denna Gudstjänst. Det kändes så varmt, det var ett för brett ord, men det var bra i varje fall.

Äldstingen här hemma pratade med sin mamma när vi kom hem. Hon fick reda på vad de skulle få i julklapp, nämligen pengar som de sen kan åka och handla upp i mellandagsrean. Varför talar man om för sina barn i oktober vad de ska få i julklapp? Det begriper jag inte. Är inte det lite vitsen att man ska ha någonting att se fram emot som är lite hemligt, eller??!! Ja, det är mycket jag inte förstår. Nu ska jag sova. Sov gott!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen