Husgrupp

Hade husgrupp hemma igår, trevligt. Har senaste åren inte haft någon lust att vara med i en husgrupp, eller boka upp mig varje vecka. Men i söndags insåg jag att det fortfarande är unikt, det finns fortfarande församlingar som inte har husgrupper. För mig är den mindre gruppen en vardag, jag är upppvuxen med det. När jag var liten hade mamma mammagruppen, jag ordnade egna små grupper, i tonåren var det bönegrupper, när jag flytta till Oslo så var det husgrupp. Det var ju jätteroligt att träffa den lilla gruppen i den stora församlingen. Sen kom jag hem igen och var inte med i någon församling utan bara sen lilla gruppen. Så blev det Sthlm och Vineyard som bygger på husgrupper. Det har varit otroligt givande och det är här jag har fått stöd, förbön, fått möjlighet att utveckla mina gåvor osv. Så jag tror fortfarande på den lilla gruppen, som ett komplement till den stora. Och jag hoppas att nya som kommer till en församling ska hitta en liten grupp som de trivs i. Jag är i en tid i livet då det känns för ofta att träffas varje vecka, men var 3:e eller 4:e som vi ses är riktigt bra. Leve husgruppen!!! Hm, patetiskt det lät :O).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen