Babysim har börjat igen

Nu har det varit en sån där skön helg igen. Fredagkvällen var lugn. Lördagen var det städdag med grannarna. Det var så härligt väder så det gjorde ingenting att man var ute från 10-15. Jag var i och för sig inne en del när Joel skulle ha mat och fikat tas ut. Efter städningen var vi hem till K&A och berömde deras lilla flicka. Hon är som jag sagt tidigare så bedårande, näpen och söt. Hon var inte helt på humör, fast hon sov en stund när vi var där. Joel smög på henne där hon låg i vaggan, han tyckte nog att hon var lite söt ;-). Kvällen mös vi hemma, mannen jag och Joel. Söndagen var vi iväg på förmiddagsgudstjänst i storfilla i stan. Det var ett pampigt möte med stor brassorkester, barnvälsignelse och Niklas Piensoho som predikade om våra attityder mot varandra i kyrkan. Mycket bra. Joel sov under första delen, sen satt han som ett ljus och mös hos sin mamma andra delen. Vilket mamma tyckte var mysigt också.

På eftermiddagen bar det iväg till 3:e kursen på babysim. Joels sömnrytm hade blivit lite rubbad under dagen så jag visste inte om han skulle orka. Han piggnade till när vi kom i vattnet och log sig igenom en halvtimma. Det var så härligt. Han njöt, dök, simmade och hoppade. Jag njöt och höll honom. Det känns så roligt att jag anmält oss och det är värt varenda krona. Kommer se fram emot varje söndageftermiddag ett tag fram över. Idag är det måndag och det rullar på här på jobbet. Snart är det dags att gå hem.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen