Mycket intressant på radion

Jag lyssnar inte jättemycket på radion, men det är på cykeln som jag skrev i ett tidigare inlägg. När jag cyklar hemåt vid kvart i fem så brukar det vara P4amötet, oftast mycket intressant. Idag träffade intervju-Anders, 2 författare som skriver ihop. Det jag fastnade för var att de har bestämt att de inte ska umgås på fritiden för de sliter så mycket på varann på dagarna. Sen börjar de varje dag med att spy ut galla eller gnälla en halvtimme. De har insett att om de får tömma det de har i huvudet så jobbar de bättre. Det tror jag är sunt. Ibland kan man nog gå och grubbla och fundera över saker en hel dag och inte få så mycket annat gjort. Prata kan göra susen, att tömma hjärnan så man kan komma igång på nytt. Så jag hoppas att du har någon sån på jobbet som du kan få lite extra tid med ibland att sitta och prata med, det har jag.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen