Lite tips

Nu tycker jag att veckorna går fort, det är redan torsdag tänkte jag säga, men där hade jag fel det är ju onsdag. Vad skönt. Igår födde en av mina bästa väninnor en flicka, så härligt. Nu när man själv har gått igenom det där med förlossning så är det så stort när ens vänner eller syskon får barn. Ja, det är mäktigt. Ska få träffa Joels lilla kusin till helgen, som är 6 veckor, det ska bli roligt. Ni som har barn i skolåldern, ja mellanstadiet är det väl främst, skulle jag vilja tipsa om 2 bra sajter där de kan träna läxa. Hemma får de extra datatid och det är ju alltid uppskattat. På www.glosboken.se kan de träna sina engelska eller franska glosor eller vilket språk de nu läser. Introducerade mellankillen igår och han tyckte det var jättekul. Det blir en tävling mot sig själv och sen slipper du som förälder sitta och förhöra. Fast det får man inte glömma att göra ibland också för man behöver den tiden med barnen. Den andra sajten heter http://www.wartoft.nu/program/seterra/ där får ni ladda ner ett program på datorn där ni sen kan träna på kartor, länder, landskap, huvudstäder, större städer osv. Det tyckte t o m jag var roligt. Ladda ner och testa.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen