Knäppa tankar

Kan ni någon gång få för er märkliga tankar "tänk om jag plöstligt skulle hoppa ut här, eller trycka på den knappen osv"? Jag cyklar emellanåt till jobbet och då byter jag om och tvättar av mig när jag kommer hit. När jag står inne i badrummet så kan tanken slå mig: "Tänk om jag skulle kliva ut på kontoret utan att ha tagit på mig tröjan". Visst är det knäppt? Har funderat på varför jag tänker så här och tror det beror på att mina tankar ligger före mina handlingar. Tack och lov så har jag inte gjort det än och jag tror faktiskt inte att jag kommer göra det heller. Nu känns det bra på jobbet, trivs på min plats vid mitt nya bord, nya dator och skärm. Uppgifterna rullar på, har väl inte helt hittat ett perfekt "hur-vi-ska-dela-jobben-arbetssätt" än, men det kommer.

Ikväll ska jag träffa en vän som jag gick bibelskola tillsammans med för 16 år sen, vi har setts någon gång sen dess, men nu tror jag att det var 5 år sen så det ska bli trevligt. Härligt väder idag, det var så skön luft att cykla i, lite svalt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen