Intressant på radion

Lyssnar på radion när jag sitter på cykeln till och från jobbet. På mornarna är det alltid Rix morgon Zoo och på eftermiddagarna är det Radio Stockholm 103,3. I förrgår när jag åkte hem så var det en mycket intressant intervju. En jazzpianist med namnet Brigit Lindberg, jag har inte hört henne innan. Hon berättade lite om sin bakgrund bl a. I tidig ålder var hon tydligen musikintresserad och just inom jazzgenren. Hennes föräldrar tyckte inte om att hon satsade på musiken så de bröt kontakten med henne. De hade inte kontakt på över 30 år. Själv hade hon 9 barn och kunde inte förstå, som mamma att man inte vill ha kontakt med sin dotter. Nu blev musiken inte bara en hobby för henne, utan det har ju gått bra, ändå blev inte kontakten bättre, jo lite med pappan. Nej, det är helt obegripligt för mig med att man bryter kontakten med sitt barn för att han eller hon väljer en annan väg än vad man kanske önskat som förälder. Nog är kärleken till sitt barn större än det.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen