Det är så tråkigt

Ja, jag vill inte vara negativ, men det är verkligen inte roligt att jobba. Det var helt ok att komma tillbaka. Och kick-offen var riktigt rolig, stämningen var på topp kl 20, vilket gjorde restaurang personalen oroliga. Ja, allt var bra det dygnet och vi hade så roligt, det var kul att träffa alla. Fast sen att vara här är bara så tråkigt. Vårat rum är fortfarande inte klart, så vi sitter i skillda rum, vilket gör att jag inte kan komma in i jobbet helt. Nu fungerar inte de program som jag jobbar mest i så det kan jag inte heller jobba med. Jag kan sortera in papper och hur kul är det på en skala. De har väl inte varit så flitiga på att sortera in papper under året som gått så det finns papper kvar sen jag var här innan Joel föddes att sortera in. Hur kul tror ni att det känns.... Under ett par veckors tid har jag peppat mig själv med att det är kul att träffa kollegorna eller att det är skönt att slippa samtal när man är förkyld, men nu har jag svårt att peppa mig. Ikväll ska vårt golv poleras, så imorgon kan vi börja skruva ihop våra fina Ikeamöbler. På torsdag är vi kanske igång, det tog bara en månad.

Annars mår jag bra alltså. Förkylningen har inte släppt helt. Familjen mår bra och är så goa att komma hem till. Jag trivs med livet, trots ovan nämnda saker. Försöker att inte låta allt för negativ..... ;O)

Kommentarer

AnnieeG sa…
Håll ut!! Jag har fått mitt skrivbord nu och kunnat komma in i jobbet, och det är KUL. Trodde verkligen inte det så sent som för en vecka sen... Blir jobbigt när man känner att man inte riktigt har nån plats och funktion att fylla. Glöm inte middagen hos C på fredag kväll!! Skickade sms igår, vet inte om du fick det. Kram Johanna

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen