Små- + storbarnsförälder

Jag och min man har börjat läsa "Att hålla kärleken levande" tillsammans på kvällarna. En lätt liten bok, som tar upp olika ämnen och problem som kan uppstå i äktenskapet. Varje kapitel har någon fråga att prata kring. Det är bra att få stanna upp tillsammans och prata om hur vi har det. En fråga var bl a: "Hur vårdar ni ert äktenskap?", ja, det är ju bl a att läsa en sådan här bok ihop. En fråga som oftast tas upp i dessa sammanhang är: "Hur ska vi få tiden att räcka till?" Det som stör mig är att i föräldrartidningar jag läser och även i denna bok så skriver man oftast om småbarnstiden, att det är den som tar mycket tid och även gör att vi är trötta på kvällarna. Det står också, ta vara på tiden när barnen har lagt sig. Men nu råkar det ju vara så att vi har större barn också, på väg in i tonåren, som helst skulle vilja vara uppe längre än oss. Här får de inte det än, men om ett par år... Hur får man tid tillsammans när man har större barn eller tonåringar? Vår kvällsprocedur kan hålla på från 19-21.30, än så länge håller jag mig vaken ett tag till för att få vara ensam med min man, men hur blir det i höst när jag börjar jobba? I tidningen MAMA var det en mamma som efterlyste tidningar för tonårsföräldrar, hon fick som svar av redaktionen - "Kolla in vår 6-12 sida!". Ja, men det är ju innan tonåren det. Var finns du som vill skriva en tidning till tonårsföräldrar? Börja nu!!!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen