Länge leve grannsämjan

Ja, det är trevligt med grannar. Att ha dem att prata med och utbyta tankar, idéer och erfarenheter med. Jag har inget behov av att få nya vänner i dem, att umgås med dem så, för det har jag gott om ändå. Nej, här känns det perfekt, vi har lite koll på varandras hus och tomter när vi är borta. Det känns i och för sig som att det är vi som är hemma mest, men vad gör det, jag kollar gärna grannens blommor. Det gör dem glada om de lever när de kommer hem efter semestern. Idag var det en granne som erbjöd sig att vara barnvakt, inte långa stunder, utan när jag är och handlar t ex, men det är ju stort det. Sen var det en annan, en gubbe som tittade upp från andra sidan häcken glatt och frågade om jag ville ha rabarber. Jag tackade nej eftersom jag har en del själv, men visst är det trevligt. Med andra ord, jag trivs här ute på landet.

Kommentarer

Anonym sa…
Hej Tina!

Jag följer din blog med stor förtjusning!

Var ute på landet bor ni? Det låter härligt... :)

Allt gott ¤ hilda h
Tina sa…
Ha, ha...ja du norrlänning skulle inte kalla det här för landet. men i Stockholm är Hässelby det:o). Hoppas det går bra med bröllopsplanerna... :)Kram

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen