Ett gott skratt förlänger livet

Måndag igen, och det regnar. Såg precis på nyheterna på Tv4: "Tycker ni det är jobbigt med måndag och ni har en stressig vecka framför er så kolla in det här inslaget". Så var det ett inslag från ett asiatiskt land där poliserna hade fått gå på skratt terapi för att orka med stressen. Det var en härlig syn, ett hundra tal poliser som stod och garvade, gjorde fula miner och skrattade. Ja, jag blev glad åt det även om jag inte tycker att det är jobbigt med måndag. Nej, måndagarna är ju lugnare än helgerna, även om helgen var mycket trevlig. Den började med en tjejmiddag. God mat - 2 efterrätter :O), bra samtal och trevlig gemenskap. Sen var svärföräldrarna här. Jag är ju så lyckligt lottad att jag har fått bussiga svärföräldrar. Vi har ätit, promenerat, sett på Eurovision Song Contest, som hade ett jazzinslag till min glädje (Tyskland). Jag orkade inte med röstningen, dagen efter var jag glad att jag hade hoppat den. Nej, jag har inte varit så mycket för den där föreställningen de senaste åren. Jag har små aningar vad det kan bero på, kanske största faktorn är att jag blivit äldre...... I det stora hela så har jag alltså haft en trevlig helg.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen