En dag på T-banan

Ja, livet kan ju vara underbart, som en dag på t-banan. Åkte hemifrån 9 med lilleman för att jag skulle på läkarbesök på Hälsocentralen. Jag är fullt friskt, lite hög sänka, som behövs kollas igen, men det skulle nog inte vara någonting allvarligt sa hon - doktorn. Hann in en sväng på JamJam och köpte gitarrsträngar innan vi var hemma igen 12.30. Lilleman sov så jag fick en stund för mig själv när jag öppnade posten och drack kaffe. Efter 2 timmar var det dags för nästa tur, in till stan med mellanpojken som skulle med tåget och hälsa på sina kusiner. Det var knappt han hann med eftersom man måste åka den där hissen upp och ner ett antal gånger när man har vagn. Plockade upp äldstingen på vägen hem och var hemma vid fem-tiden. En lång dag på t-banan känns det som, inte så mycket som har hänt och jag är jättetrött. Fast det är lite charmigt på t-banan. Alla dess människor man ser och hör, de som ler mot Joel, tonåringarnas härliga konversationer mm. Ja, jag kan faktiskt njuta en dag på t-banan av unika människor som speglar livet. Nu ska vi koppla av och ha en skön helg.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen