Piggelin

Innan jag fick barn så funderade jag på hur jag skulle orka dessa sömnlösa nätter, jag som hade sånt sömnbehov. På något konstigt sätt så gör man det. Ja, man är ju inte direkt pigg, känns som om man ständigt går i någon slags dvala. Men man orkar med vardagen, sig själv och sitt barn, det är otroligt. Jag har inte sovit en hel natt på 9 månader, jag ska inte på något sätt berömma mig själv, som fixar det, för jag är nog inte alltid lika rolig att vara med alla dar. Sen är det alltid dem som har det värre, Joel har i varje fall inte haft kolik. För någon månad sedan så började han vakna tidigt på mornarna, sådär runt 6-tiden. Jag hade haft lyxigt rätt länge och kunnat ligga i sängen bra länge på morgonen. Så började han vakna 6, sen har han tidigarelagt den tiden dag för dag. Idag vaknade han 04.05 och tyckte att det var morgon. Vad gör man? Efter en timma och en flaska välling så somnade han äntligen om och sov till efter 7. Halleluja!!

Kommentarer

Anonym sa…
Tjabba tjena!
Vad kul att få läsa och se lite bilder!! Kommer hålla koll på er!
Vi höres snart.
Stor kram från Gunilla

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen