Starka kvinnor



Jag har haft många starka kvinnor runt mig hela livet. Även starka män. Men starka kvinnor är på något vis läskigare för andra, inte för mig. Är vi ett hot, är vi för självsäkra, vet vad vi vill och tror på eller vad beror det på att vi är så läskiga. 

Kanske vår styrka påminner om den andres svaghet eller så saknas den mjuka, ödmjuka kvinna som bara niger och håller med. Ingen kvinna som jag vill vara. 

Jag är stolt över min styrka, över att jag kan stå upp för mig, jag är trygg i mig själv. Livet och människor har format, har även lärt mig att jag kan vara tyst och att jag inte behöver försvara mig.

En del tycker jag är fel när jag är nöjd med den jag är, men borde inte det vara ett bevis på trygghet. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen