En vanlig torsdag

Börjar sakta men säkert komma tillbaka till vardagsrutiner. Tog en promenad på lunchen idag så jag fick lite härligt dagsljus. Hämtade Tilda, som visade ett jättefint självporträtt.  Imponerad. Har precis skällt på henne för att hon gnällde lite mycket, trötta båda två. Och hon är inte helt pigg heller.  Stackars liten. 

Joel har börjat gå hem tidigare mer ofta. Förstår honom för han vill hem och ta det lugnt, men det svåra är allt annat han kan börja möta på ett annat sätt via nätet och spel. Än så länge är han duktig och låter bli tills han får för oss. Jag vill ha koll så han bara sitter en timme per dag och sen har han 2 spelfria dagar. Jag vill veta vad han gör på nätet och vilka spel han spelar. Vad händer när han börjar gå hem till andra? Det är så lätt när de är på fritids. 

Stora grabben hade vi koll på speltid och nätet till han var 14, sen gick det ordentligt utför. Så mycket spelande gör inte en människa trevlig tyvärr. Jag är säker på att man kan sätta gränser så länge barnen bor hemma eller till de är 18 åtminstone. Stora killen fick inte den gränsen pga en annan problematik, som jag inte tar här.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen