Var finns råden

De har börjat prata om andar och spöken i skolan.  Inte skolan, men barnen på rasterna.  Och tydligen är det ett spel som heter Charlie Charlie Challenge typ Anden i glaset på min tid. Det känns ju inte så bra, men hur pratar jag med barnen om detta utan att det blir förbud, som gör det ännu mer spännande eller skrämmande för jag vill bara skapa respekt inför såna här saker. 

Jag tycker det är för tidigt.  Han går i 2an. Men så tänker jag efter. Vi började i den åldern med att gå in på toan i mörker och skulle se svarte madam i spegeln, men det var inte förrän i högstadiet som jag begrep något av detta. Jag funderade på hur mamma tänkte och vad hon sa, jag tror nämligen inte att hon gjorde någon grej av det.  Men om jag ringer mamma och frågar så vet hon inte eller hon minns inte. Och det sörjer jag, att inte kunna prata med henne som förr. 

Skickat från min Samsung Mobil

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen