Min älskade son

Den här killen alltså.  När han kommer innanför dörren och ropar glatt att han går till en kompis, frågar om han får äta glass där och vilken tid han ska vara hemma. 

Jag går och kramar om honom, vilket han fortfarande gillar och han sprudlar av glädje.  Det gör mitt hjärta lyckligt och varmt.  Många föräldrar i hans klass har dragit upp småsaker till stora saker och alla mår så dåligt osv. Så kommer han hem och är så glad varje dag då undrar jag vad det är som är så dåligt. 

Föräldrar idag vill så gärna ha kontroll över vad som händer i skolan, men det går inte.  De måste våga släppa och lita på skolan. 

I helgen ska jag försöka koppla av och njuta med dem jag älskar mest. Jag har haft alldeles för mycket jobb en lång period.  Vissa dagar gör det inget för jag tycker det är roligt.  Andra dagar känns det extra mycket och idag var en sån dag. Jag hade nog kunnat börja gråta åt vad som helst, men höll mig ganska bra.

Trevlig helg! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen