Extra ledigt

Så här i samband med en långhelg så passade förskolan på att lägga in 2 planeringsdagar och skolan en studiedag idag. Inga problem för oss egentligen, men det känns alltid som de dagarna hamnar lite fel. Igår var Tilda med pappa på jobbet. 

Idag är jag hemma och det blir bara lyxtid. Med hemma kaffe, köpfika och en tur till Vällingby.  Barnen fick faktiskt välja vad de ville göra och då ville de till BR. Sen gillar dom att vara hemma, precis som jag. 

Igår kom en Stockholmare och köpte tvspelet. Han var född, uppvuxen och bodde nu inne i stan. Hans syskon och föräldrar bodde också där.  Så härligt.  Han var så trevlig och pratade på och hann berätta en massa. Jag har alltid sagt att Stockholmare är trevliga, många på landsbygden tycker inte det utan tycker dom är dryga.  De som är dryga i Stockholm är såna som jag, inflyttade landsbor ;-).

Skickat från min Samsung Mobil

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen