Kaffepaus

Tar mig en kaffepaus innan det är dags att åka till jobbet. Börjar senare idag så jag har hunnit städa nu på morgonen. Så härligt att ha det gjort.

Har haft 2 perfekta lämningar i rad nu. Barnen har varit glada, klätt sig själva och inte gnällt någonting. Idag var Joel påklädd en kvart innan vi skulle gå. Tack! Jag lämnade i stort sett i 2 månader, det var gnäll och bråk varenda morgon. Sen när mannen blev bättre så frågade jag om han kunde tänka sig att lämna. Han måste ha gjort underverk under de veckor han lämnat eftersom det gick så lätt nu när jag tog över lämningen igen. Tack för den. Jag har verkligen inte mycket tålamod när Joel gnäller bara för att gnälla.

Tilda har börjat med "kan själv", fast hon säger inte så utan bara a a a typ. Hon ska ner för trappan utan hjälp, klä sig utan hjälp och helst tvätta sig utan hjälp. Ja, ibland tvingar man på henne hjälpen, vilket ni nog förstår.

Åh, vad det är gott med kaffe hemma. Dags att åka.....

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen