Oj vad dagarna går

Jag skulle lätt få dagarna att gå om jag bara skulle vara hemma. Det finns massor att plocka med här i huset hela tiden, ute i trädgården också, i varje fall den här tiden på året. Så om man tar vara på alla bär och äpplen så kan man ägna sig åt saftning, syltning, mosning och bak. Jag skulle ha barnen lite kortare tid hos dagmamman så jag kunde leka lite med dem också, sen skulle jag shoppa och fika med en vän på stan emellan åt...... Lite av detta har jag ägnat mig åt sista dagarna. Jag har inte orkat plocka av alla bär och mår lite dåligt av att se de fulla buskarna förfalla. Svärfar sa i helgen att man kunde plocka av krusbär med bärplockare, så idag köpte jag mig en sådan och har plockat av alla krusbär. Det gick mycket bra, fast nu är det det tråkiga kvar - rensningen. Har fått lite hjälp av tjejen och lite mer hjälp av grabben.

Fast jag är väldigt glad över att ha ett jobb att gå till och att få göra roliga saker med mina kollegor. Imorgon åker vi till Finnhamn för att tillbringa en kväll och natt där och sen segla på fredagen. Jag har kollat vädret och vinden är inte starkare än 3 på fredag, skönt. När jag seglade förra gången med mina kollegor så bar det av till Skagern i 19 sekundmeter, det var INTE roligt. Hoppas på att få en mer positiv syn på segling denna gång.

Jag kan avslöja att jag har inte syltat eller saftat någon gång, det enda jag brukar göra är äppelmos. Och det kommer det förhoppningsvis bli i år, då vi får massor av äpplen. Så en del äppelkakor och pajer också :).

Helgen i Säter var mycket trevlig. En kanonlyckad 40 årsfest ute i solsken, jag och Joel var där från 11-23. Han var i kusinens rum och lekte med lego nästan hela tiden, var ute och åt några gånger. Jag var i köket till en början, men sen satt jag mest ute. Härligt. Mysigt att få träffa lillkusinen Lukas också, så söt så.

Kommentarer

Anonym sa…
Mysigt med segling!! (Om det nu inte blir som förra gången vill säga).
Jag har oxå tänkt ta en vända till på bärbuskarna. Vi har ju inga krusbär men svarta- och rödavinbär. Man kan ju alltid frysa några liter å ha till paj i vinter. Nån saft orkar jag inte göra, eller hinner inte rättare sagt. I helgen är det tonårsfest hemma och resten av tiden går nog åt till att måla klart ute.
Saknar dej, måste ses snart! Kram Gilla

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen