Hur fungerar turordning

Jag och väninna K åkte in till stan idag med våra små liv. Det var mysigt. Roligt att röra sig lite mitt i pulsen, äta och fika gott. Fast jag blir väldigt trött.

På bussen hem så var det jag och en dubbelbarnvagn, så kom en kvinna med rulator. Ska vi med vagn kliva av för att hon ska få plats? Är det så? Enligt SL så får vi åka gratis med barnvagn i mån av plats, det sa busschauffören åt oss, som tyckte vi var odrägliga ungdomar som inte klev av. Men det fanns ju plats när vi kom, tanten med rulatorn kom efter oss. Vi har kanske tider att passa, andra barn som ska hämtas. Det har funnits gånger då bussen varit full när jag kommit och jag har fått vänta på nästa buss. Nu var den inte det, därför gick vi in, ska vi då gå av? Jag fattar ingenting....

Kommentarer

AnnieeG sa…
klart ni inte ska. Stod ni på er?
Tina sa…
Ja, det gjorde vi. Tanten sa: "Dagens ungdom, jag väntar på nästa buss". Hm...

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen