Myshelg

Det blev ett mycket lyckat dygn i stan och en fortsatt mysig helg här hemma. Fredagkväll åt vi på Vassa Eggen, mycket god mat, lyxigt och dyrt (tur man hade presentkort....). Vi bodde på Best Western hotell på döbelnsgatan, helt ok, inte tiptop, men ok för ett dygn. Joel mös i sin egna stora säng....

Lördagen gick vi runt lite på stan. Jag hittade lite kläder till mig och till Joel. Vi fikade och åt precis som vi tänkt. Det är lätt att slösa pengar när man är i stan, men vi firade ju ett jubileum också..... :O). Jag tycker inte det är jätteroligt att gå runt på stan en lördag, så det mysiga var ju att sitta och fika och äta. Det är alldeles för mycket folk överallt, men eftersom vi bodde i stan så kom vi ut ganska tidigt, vilket var skönt. Det var skönt att sen komma hem igen till vårt lugna område och sköna altan.

Väl hemma hade jag energi till att plantera lite höstblommor och ta undan extra möblerna ute. Kvällen rillbringade jag sen i soffan.

Idag söndag har vi varit i kyrkan, sen åkte vi hem till en familj, som precis flyttat till ett större och mycket fint hus. Det blev en mycket trevlig eftermiddag med god mat och gemenskap. Tänk vad många sköna människor det finns.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen